MENU

GRUDZIEŃ 2014

Dzięki programowi Comenius mogliśmy zwiedzić Ateny. Byliśmy tam 7 dni. Czas spędzony w stolicy Grecji z pewnością nie był stracony. Do tego pięknego miasta wylecieliśmy 30 listopada 2014 roku z Berlina.
Podczas krótkiego, bo zaledwie tygodniowego, pobytu w jednym z najważniejszych ośrodków turystycznych Europy udało nam się zwiedzić wiele ciekawych miejsc. Metropolia, po której spacerowaliśmy, stanowi kolebkę kultury greckiej. Duże wrażenie wywarły na nas kościoły. Te okazałe budowle wprowadziły wszystkich zwiedzających w klimat zadumy.
Obejrzeliśmy również port, do którego dotarliśmy metrem. Jazda podziemnym pociągiem stanowiła dla nas atrakcję, ponieważ w Szczecinie  nie ma takich wynalazków technicznych.

Oczywiście nie zabrakło też czasu na zakupy. Zrobiliśmy ich mnóstwo. Każdy z nas chciał przecież przywieźć do kraju pamiątki, którymi można by pochwalić się koleżankom i kolegom ze szkoły. Będąc w Atenach, nocowaliśmy w hotelu oraz w domach greckich rodzin.  Lokum zagwarantowały nam osoby biorące, podobnie jak my, udział w programie Comenius. Oprócz dachu nad głową rówieśnicy zapewniali nam też rozrywkę. Pod ich czujnym okiem odbywały się na przykład zajęcia sportowe. Gry zespołowe sprawiały nam ogromną radość. Wspólnie miło spędzaliśmy czas, nawiązywaliśmy znajomości i wymienialiśmy się swoimi spostrzeżeniami.
Dzięki naszym przyjaciołom poznaliśmy dzieje starożytnej Grecji oraz wierzenia ówczesnych ludzi. Razem z gospodarzami zwiedzaliśmy Ateny. Największe wrażenie wywarł na nas Akropol z kompleksem świątyń. Uwagę zwiedzających przykuł jeden z centralnie położonych budynków – Partenon. Został on mądrze skonstruowany. Mimo że kolumny nie są równej wysokości, tworzą wrażenie idealnie dopasowanych.
Zarówno  w domach rówieśników, jak i w hotelu serwowano nam tradycyjne potrawy. Próbowaliśmy ich z wielką chęcią. Bardzo nam one smakowały, choć nie wszystkie znaliśmy. Polska kuchnia znacznie różni się od greckiej.
Podczas pobytu w Atenach mieliśmy okazję doskonalić nasz język angielski, gdyż posługiwaliśmy się nim na co dzień. Poza tym poznaliśmy tam wiele wspaniałych osób, z którymi będziemy utrzymywać kontakt. Z bólem serca opuszczaliśmy stolicę Grecji.
Pobyt w tym pięknym kraju dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń. Wszyscy byliśmy podekscytowani wyjazdem za granicę, bo przecież nie każdy może udać się w trakcie roku szkolnego na wycieczkę. Długo będziemy ją wspominać.